Laadukas sisältö ja tasokkaat linkit

Googlenäkyvyyden kannalta kaksi oleellisinta asiaa on laadukas sisältö ja tasokkaat linkit. Kumpi sitten on merkittävämpi? Itse suosittelisin panostamaan molempiin, niin asiaa ei tarvitse miettiä sen enempää. Tosin olen lukenut muiden kokemuksista ja monet ovat sanoneet, että laadukkailla linkeillä hieman köyhempikin sisältö on noussut hyvin tuloksissa.

Jotta varmistat onnistumisen kannattaa siis panostaa molempiin, sillä se mikä Googlen vaakakupissa painaa enemmän saattaa vaihdella vuosittain. Laadukas ja monipuolinen sisältö auttaa kuitenkin aina optimoinnissa sillä voit sillä tavoin ränkätä useimmilla hakusanoilla ja ennen kaikkea niin sanotuilla long tail keywordeilla.

Miten tuottaa laadukasta sisältöä?

Laadukas sisältö ei tarkoita sataa artikkelia, joissa jauhetaan väkipakolla asiaa, jotta sisältöä olisi. Laadukas sisältö ei ole kopioitu muilta. Laadukas sisältö ei tarkoita todella asiallista tekstiä, joka on kuitenkin kirjoitettu täysin aiheen vierestä.

Laadukkaan sisältö on kirjoitettu omin sanoin. Se vastaa johonkin ongelmaan tai kysymykseen, johon lukija etsii tietoa. Kannattaa tutustua millaisia hakusanoja kannattaa tekstissäsi käyttää ja millaisia long tail keywordeja aiheeseen liittyen haetaan. Näistä sanoista kannattaa tehdä omat artikkelit ja mainita sana tai sanat artikkelissasi muutaman kerran.

Lähde aina siitä oletuksesta, että joku todella lukee artikkelisi. Artikkeli ei ole vain sivun täytettä vaan siitä on oikeasti hyötyä jollekin. Silloin kannattaa ehdottomasti panostaa sujuvaan tekstiin, selkeyteen ja oikeinkirjoitukseen.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.